Dashboard | Follow




Terukir Di Bintang ღ
Perindu Dikala Kesepian :)
Selasa, 1 Mei 2012 | written by , Nur Aniss | 0♬ Budakk Comeel ♪
Share





6th of April tercatat lahh sejarah dan cerita baru untuk aku . Namun meninggalkan banyak memori yang terindah tetap takkan aku lupakan sampai bila – bila . Sebenarnye sesebuah kenangan itu kite boleh jadikan satu cerita sebagai bukti yang kite pernah melalui pada masa itu . Bagi aku kenangan tuu tak kan aku biarkan ianya berlalu pergi . kerana kenangan itu adalah kenangan yang paling bermakna . Tiada yang boleh menggantikan setiap kenangan yang hadir , jadi dari situ kite boleh menilai betapa kite mampu mengingat setiap kenangan itu . Tidak lupa dengan kisah hidup aku yang kini semakin hari semakin sayang padanya . Walaupun aku tahu perasaan itu hanya sementara untuk aku , aku bahagia , aku gembira , aku senang dengan kehadirannya yang datang tanpa di undang dalam hidup aku dan pemergiannye pergi tanpa ku pinta . Adakah ni satu tanda bahawa kite sebagai manusia hanya di beri pinjaman yang sementara dalam hidup mereka . Tidak itu juga , kehadirannya telah merubah banyak perkara  . Kehidupan ni banyak pancarobanya . kekadang hidup kite ni tak selalunye indah  , tidak selalu cerah . Tapi aku yakin pasti ade sinar baru untuk aku suatu hari nanti . Hari berganti hari , masa berganti masa , jam berganti jam , minit berganti minit , saat berganti saat dan aku tetap terus menunggu dia tanpa rasa jemu . Tiada alasan jemu dalam kamus hidup ku sepanjang aku dilahirkan sebagai manusia setia menunggu dan menanti supaya ada sinar di hatinya untuk aku . 
Entah  lahh aku heran dengan sikap aku , yang semakin hari tetap tidak pernah terlintas untuk jemu , kenapa aku dilahirkan sebegitu Tuhan ? Apakah anugerah yang kau cuba berikan untuk aku ? Sebenarnya kesabaran yang ada dalam hati itu yang menjadikan aku kuat untuk tetap setia untuk terus menunggu tanpa ada perasaan jemu terhadap kau . Susah sebenarnya untuk aku ungkapkan kenapa aku terlalu cepat menyayangi kau . Perasaan itu bukan aku sengaja yang pinta untuk dia datang hadir , tetapi Tuhan , Tuhan itu yang gerakkan hati aku untuk pilih kau sayangg . Kenapa lain yang aku harapkan , lain aku dapat wahai Tuhan ? Adakah ini yang di namakan dugaan ? kau dahh terlalu banyak bagi dugaan kepada aku Tuhan . Sehingga aku dahh tak terdaya nak menahan dan menanggung segala dugaan ni . Adakah Tuhan masih nak menguji tahap kesabaran yang ada dalam diri aku ? Benarlah kate buku , ade buku agama yang aku pernah aku baca , “ Tuhan tuu sebenarnya menguji hambanya kerana dia sayangkan hamba nya . Dia menguji kita kerana hanya dia Tuhan yang tahu bahawa hamba – hambanya yang terpilih sahaja yang mampu menahan setiap dugaan dan ujian yang diberikan oleh – Nya . Lagi hambanya kuat dan tahan menerima ujian , lagi  kuat kesabaran yang ade dalam dirinya. Kerana kesabaran itu terletak pada imannya . Jika kuat kesabarannya , maka kuat lahh imannya . Secara tidak langsung , membuatkan kita makin mendekat diri pada Tuhan . Kenapa ? kerana hanya Tuhan sahaja lahh yang mampu mengabulkan segala permintaan dan doa kita . Hanya Tuhan yang mampu berkuasa melembutkan hati seseorang . Tiada Tuhan selain Allah yang mampu melakukan segalanya . “


Walaubagaimana pun , tidak pernah aku lupa pesan ibu pada aku . Pernah dia berkata , “ anak ku sayangg , janganlah menangis lagi sayangg . anis anak ibu yang baik kann ? anis nak ibu yang bijak pandai kann ? cerita lahh dekat ibu , luahkan lah segalanya dengan ibu sayang ku . kenape kite perlu biarkan hati terluka sedemikian ? kita masih ade yang menjaga kite kan sayang ? Tuhan kite , betul kann ? jangan sia – sia kan malam yang Tuhan cipta kan . sayangg , tahu tak kenape tuhan jadikan malam dan siang untuk kita ? sesungguhnya pasti ada sebabnya . Tak mungkin lahh Tuhan menciptanya tanpa tujuan kan ? itu tandanya dia menyuruh kite bersujud kepadanya . mintalah kepadanya sayangg . hanya dia yang tahu dan memahami apa yang kita inginkan . Merayu lahh kepadanya disetiap doamu sayang , menangis lahh di hadapan nya . Tuhan itu dia maha pengampun sayang . Dikala hatimu tidak tenang , pergilah bersolat . bertahajjud lahh sayangg . Lakukan lahh solat tahajjud di setiap malam mu . Insyaallah akan kakak temui ketenangan itu sayangg . Percayalah ibu sayangg . “

kata – kata ibu buat aku teringat . teringatkan pesannya kepada ku dulu . aku bersyukur sangat kerana diberikan ibu yang begitu penyayang kepada aku , sentiasa memahami aku . dan segala pengalaman hidup ketika dia menempuhi hidup sebagai kekasih bersama ayah dia ceritakan kepada aku . dari awal perkenalannya ibu dengan ayah sehingga lahh mereka berdua dihijabkan kabulkan bersama ayah membuatkan aku tekun dan asyik mendengar keseronokan pengalaman bercinta mereka . Mereka sangat sweet , sangat romantic . heheeitu lahh dinamakan jodoh , kann ? selepas mendengar cerita cinta mereka membuatkan aku untuk sentiasa untuk terus cuba dan terus mencuba . sentiasa untuk memberi peluang . kerana pengalaman itu mengajar kite erti kehidupan untuk menjadi lebih matang . memang benar aku seorang yang tidak pernah takut untuk mencuba , seorang yang tidak pernah menyerah kalah untuk berusaha . Tiada dalam kamus hidup aku untuk berhenti menyerah kalah . selagi aku mampu , aku akan lakukan sehabis mungkin sehingga aku dapat apa yang aku harapkan dan hajatkan . Tetapi pencaroba kehidupan ni membuatkan aku sentiasa untuk berhati hati dalam memilih hati . Sebenarnya sakit bila kita salah pilih hati , sakit sangat . Tiada penawar yang mampu merawat kesakitan yang ditanggung . Mungkin mengambil masa yang lama untuk pulih . Disebabkan itu , lalu wujud dan lahirlah tahajjudcintakite.blogspot.com untuk blog ni . kerana ku ingat akan pesan ibu . pesan ibu yang mengajar aku untuk berhati hati dalam mencari kehidupan . Kehidupan yang mendewasakan kita , kehidupan yang mematangkan kita , kehidupan mengajar kite untuk hidup sentiasa bersabar . Sabar itu perlu ada dalam diri , jika kehilangan sabar itu maka hilanglah kamatangan dalam diri seseorang . 



 with much of love , anis :')













Thanks For Reading :) Thank You




Older Post . Newer Post

Hello Earthlings! I'm human just like you :')

Short Biodata

Hello peeps , I’m nur Anis .
You can call me Aniss or you can call me Babyy even though that's not my real name. Hahahaa .
Love to laugh, childish, hyper, sporting, friendly and cheerful.
Stay in Port Dickson . From Kluang , Johore .
Studied course in Diploma in Education
Was born on 6th of August 1993 .
I'll be 19 after 6th/ 8 whose mood is forever fluctuating between hyper-ism, stone-ment & sudden PMS. Means, I'm not in consistent mood.
So, I'm sorry if seems like I'm fucking happy then crying all of sudden.
Insane, perhaps?
I'm pretty awkward, blur and clumsy.
Patience is all you need when you're talking to me.
Be clear w all of your words.
However, I'm easy to weeping.
Yahh, kinda emotional.
I dislike being alone at home.
Danggg, its suck bebeh.
Love to be loved ♥♥♥
Thanks a lot for visited my blog :’) iloveyouuu
Contact Me: Online Blog | Nur Anis | ♥ Si Gadis tweet ツ ♥



Daisypath Anniversary tickers

Copyright © . All Right Reserved by ♡ Nur Anis ♡